Torktumlare reparerad och porttelefonin på gång

Torkmaskinerna i tvättstugan på Ringvägen 116-118
Vi i styrelsen har blivit uppmärksammade på att både torktumlare och torkskåp i tvättstugan på Ringvägen 116-118 inte har blivit lagade, trots att felanmälan gjordes redan i november och december av flera boende. Vi ringde till slut själva till reparatören, Hushållsservice, och frågade vad det berodde på. Det korta svaret är dålig kommunikation mellan vår förvaltare Delagott och Hushållsservice. Återkopplingen till oss i styrelsen och till dem som anmält felen har också brustit, men idag tisdag har vi fått besked om att de är lagade, både torkskåpet och torktumlaren.

Vi har även fått en offert för det lite dyrare reparationsarbetet med torkrummet på Ringvägen 102-104, som vi tar upp på styrelsemötet den 16 februari.

Porttelefonerna troligtvis helt klara 16/2
LTP Säkerhetsteknik, som sköter om vårt passersystem, har nu fått den utrustning som krävs för att få igång porttelefonerna efter bytet av bredbandsleverantör. Arbetet kan börja på torsdag den här veckan, och om allt går som planerat räknar LTP med att vara klara den 16 februari.