Fungerar inte bredbandet än?

Enligt styrelsens uppgifter och egna erfarenheter är Bahnhof nu klara med bredbandsinstallationen. Däremot kvarstår porttelefonin och tvättbokningssystemet att lösa. I det arbetet är även LTP Säkerhetsteknik inblandad, och arbetet pågår.

Du som ändå har problem med (trådlöst) bredband får rådet att

1) Antingen starta om din befintliga router för trådlöst bredband alternativt dra ut kablarna från gamla Ownit-uttaget samt routern, koppla in igen och börja om. Följ instruktionerna i bildrutan här intill. Du ska alltså öppna internet och antingen få upp en startsida för Bahnhof, eller så skriver du in adressen till startsidan manuellt om den inte visas automatiskt. Det är bra att försöka ha lite tålamod, ibland behöver tekniken tid på sig att komma igång,

2) Ringa Bahnhof på 010-510 00 00 för support.

Har du inte trådlöst bredband utan har nätverkskabel från datorn och in i vägguttaget borde det fungerar utan samma trassel.